Εκλογές 2019: Ο νέος είναι ωραίος, ο παλιός όμως είναι αλλιώς...

16/05/2019

Παρατηρούμε το εξής φαινόμενο στις εκλογές. Βλέπουμε παρατάξεις ολόκληρες να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στους νέους υποψήφιους συμβούλους που εισέρχονται για πρώτη φορά στην διεκδίκηση των ψήφων και πολύ πιθανόν θα είναι και η τελευταία τους συμμετοχή.

Πίσω από αυτό όμως υπάρχει μια μικρή «πονηρίτσα».

Όταν δημιουργούνται οι συνδυασμοί, οι επικεφαλής προσπαθούν να εντάξουν σε αυτόν κατά προτεραιότητα:
1) Υποψηφίους που φέρουν πολλές ψήφους
2) Υποψηφίους με ικανότητες για να χρησιμοποιηθούν μετά την εκλογή τους
3) Υποψηφίους άφθαρτους

Οι Υποψήφιοι που έχουν και τα τρία παραπάνω χαρακτηριστικά, ίσως και να μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Οπότε οι επικοινωνιολόγοι, ζητούν από τους επικεφαλής, για να μετριάσουν τις αρνητικές ψήφους, να συμπεριλάβουν ένα μεγάλο μέρος στα ψηφοδέλτια με νέους ανθρώπους, δηλαδή άφθαρτους.

Αυτό δημιουργεί όμως κάποιους «μαθηματικούς» συσχετισμούς, διότι ως συνήθως οι παλιοί και έμπειροι υποψήφιοι, φέρουν τις περισσότερες ψήφους με αποτέλεσμα να έχουν και λόγο κατά την ώρα της δημιουργίας των συνδυασμών.

Έτσι οι συνδυασμοί δημιουργούνται με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αλλά στην ουσία πετυχαίνουν το ακριβώς αντίθετο από το σλόγκαν που έχουν για τους νέους, με αποτέλεσμα οι νέοι στους συνδυασμούς απλά να αποτελούν την γαρνιτούρα, ώστε να ξαναβγούν πάλι οι παλιοί!!!

Το τεράστιο λάθος που γίνεται είναι ότι οι υποψήφιοι επιλέγουν να περάσουν από όλα τα χωριά και καφετέριες με περιοδείες, να δουν όσους εκείνη τη στιγμή βρίσκονται εκεί (κυρίως άντρες) να τους πουν ένα γεια και να φύγουν σφαίρα για το επόμενο χωριό ή καφετέρια, για να έρθουν μετά οι επόμενοι και πάει λέγοντας. Ε και; Τι θα καταφέρουν οι υποψήφιοι μόνο με αυτό; Να πουν ότι παρουσιαστήκαμε σε όλα τα χωριά, μια φορά στα 4 χρόνια; Αυτό μάλλον αρνητικά επιδρά στον υποψήφιο.

Άσε που… ποιος θα τους θυμάται. Είναι σαν να πηγαίνεις σε ένα super market και να βλέπεις χιλιάδες προϊόντα. Θυμάσαι στο τέλος κανένα; Θυμάσαι μόνο αυτά που διαφημίζονται κάθε μέρα και αυτά ξεχωρίζεις στο super market. Δεν γίνεται κάτι διαφορετικό στις εκλογές!!!

Οι παλιοί όμως που ξέρουν τα «κόλπα», θα τους δείτε όσο πλησιάζουμε προς την Κυριακή των εκλογών, να μιλούν στους πολίτες μέσα από τα ΜΜΕ, γιατί μόνο από εκεί ο ψηφοφόρος μπορεί με ηρεμία να ακούσει και να συγκρίνει απόψεις.

Όταν ο νέος υποψήφιος τότε το πάρει χαμπάρι και πάει και αυτός να μιλήσει, το ΜΜΕ λίγες μέρες πριν τις εκλογές θα του πει, δυστυχώς δεν μπορώ να σε βγάλω να μιλήσεις γιατί έχει κλείσει το πρόγραμμα μου από (τους παλιούς) υποψηφίους!!!

Έτσι όποιος συνδυασμός και να βγει, μια από τα ίδια θα έχουμε. Οι παλιοί μπορεί να βρίσκονται από τον ένα συνδυασμό στον άλλον, αλλά μετά τις εκλογές πάλι θα λέμε ότι για ακόμη μια φορά βγήκαν οι ίδιοι, και οι νέοι (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων), θα γίνουν «καπνός».

Αυτό το «εκλογικό τρικ» λοιπόν με τους νέους και άφθαρτους υποψήφιους πρέπει επιτέλους να σταματήσει. Οι επικεφαλής των συνδυασμών θα πρέπει να ενημερώνουν σωστά τους νέους υποψήφιους, ώστε να γνωρίζουν με το τι έχουν να κάνουν και να τους συμβουλεύουν σχετικά με τη δημοσιοποίηση των θέσεων του συνδυασμού. Επίσης πρέπει να ξέρουν οι νέοι ότι αν δεν μιλούν για τα όνειρα τους και το πρόγραμμά τους στους πολίτες, είναι δύσκολο να κερδίσουν έστω και μία ψήφο παραπάνω, πέραν από των συγγενών ή των φίλων τους, που σε αυτούς μιλούν κάθε μέρα.

Αυτή τη στιγμή, από την δική μας εμπειρία, να πούμε ότι προγραμματίζουμε κάθε μέρα συνεντεύξεις με υποψηφίους συμβούλους, αλλά κανένας νέος δεν έχει έρθει, μόνο οι παλιοί! Γιατί οι παλιοί γνωρίζουν δια της πράξης, ότι καλό το facebook αλλά τα like δεν μετατρέπονται σε ψήφους και εκεί απευθύνονται σε ένα κοινό που ούτως ή άλλως τους γνωρίζουν (οι λεγόμενοι φίλοι τους). Αυτοί σε καμία περίπτωση όμως δεν φτάνουν, οπότε ένας παλιός και δοκιμασμένος τρόπος που λειτουργεί ακόμα και σήμερα πολύ καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον, είναι τα τοπικά ΜΜΕ. Εκεί βλέπουμε τους παλιούς να μιλούν συνέχεια, οι οποίοι τελικά με κάποιο τρόπο «πείθουν» τους ψηφοφόρους και εκλέγονται... Γιατί πώς να το κάνουμε… Ο νέος είναι ωραίος, αλλά ο παλιός είναι αλλιώς! Ε στο χέρι σας είναι να αλλάξει αυτό...